September 6, 2016

Τι πρέπει να κάνω;

Η έγκαιρη διάγνωσή της και η ορθή αντιμετώπισή της μέσω της κατάρτισης κατάλληλων προγραμμάτων και στρατηγικών αντιμετώπισης μπορούν να συμβάλουν στο να καταφέρει το παιδί να διαχειριστεί αποτελεσματικά τις δυσκολίες του είτε σε πρωτογενές επίπεδο (εκπαιδευτικές δυσκολίες) είτε σε δευτερογενές επίπεδο (ψυχολογικές και κοινωνικές δυσκολίες).

Η διάγνωση και η αξιολόγηση της δυσλεξίας είναι ένα σύνθετο και συλλογικό έργο που απαιτεί τη συνεργασία ψυχολόγου, ειδικού παιδαγωγού και λογοπεδικού ενώ μεγάλη συμβολή διαδραματίζει και το οικογενειακό περιβάλλον του παιδιού.

Κάθε παιδί με μαθησιακές δυσκολίες είναι μοναδικό. Επομένως το πρόγραμμα αποκατάστασης για κάθε παιδί είναι εξατομικευμένο. Τα δυσλεξικά παιδιά δεν αποτελούν μια ομοιογενή ομάδα, αλλά το καθένα παρουσιάζει διαφορετικές δυσκολίες, με διαφορετική ένταση, σε διαφορετικά επίπεδα της γλώσσας. Κρίνεται, επομένως, αναγκαίο να αναλύονται κάθε φορά τα χαρακτηριστικά μάθησης του κάθε παιδιού, να εκτιμώνται οι αδυναμίες του, τα ελλείμματά και δυνατότητες του και να επιλέγεται προσεκτικά η κατάλληλη διδακτική μέθοδος.